Warner Bros. Interactive är utgivare för spelet som släpps nästa år till Xbox One, PS4 och PC, men även versioner till Xbox 360 och PS3. Ett centralt moment i Dying Light är skillnaden mellan natt och dag, skriver spelsajten Fragzone. Under dagen så är det lite siestastämning bland zombierna, vilket man utnyttjar genom att samla på sig förnödenheter och prylar som man kommer att behöva inför nattens sammandrabbningar – då de mest blodtörstiga varelserna kryper fram ur mörkret.
– Nästa generationens teknologi gör det möjligt för oss att skapa en dynamisk öppen värld med en spelförändrande dag-natt-cykel, säger Pawel Marchewka, vd för Techland. Innovativ ”free running”-mekanik möjliggör näst intill obegränsat utforskande och skapande av vapen.
Det har blivit dags att sammanfatta årets skräckfilmssläpp och se vad som fastnade i hjärnbarken.…
Då var det dags igen. Mäster Carpenter har släppt ytterligare ett album i sin albumserie…
Det var en herrans massa år sedan det publicerades någon ny horror haiku här på…
Tror inte vi har recenserat något från strömningstjänsten Cultpix här tidigare på Rysarnytt. Åtminstone inte…
Vad händer när man tar hjälp av AI för att göra en vinterskräcktopplista? Man får…
II Maestro Dario Argento bjussar ju som alla vet på så många ljuvliga delikatesser att…